Ne-am ținut de cuvânt! Autostrada A7 se construiește acum.

Din 2025, moldovenii vor ajunge la București pe autostradă. Au început lucrările și pe tronsonul dintre Bacău și Pașcani al autostrăzii A7.

Moldova va avea autostradă! Și nu pe hârtie, cum tot eram acuzați când anunțam asta în urmă cu doi ani.
Asta a reușit USR în cele 8 luni cât a fost la guvernare. Cu Cătălin Drulă la Ministerul Transporturilor și Cristian Ghinea la Ministerul Fondurilor Europene, am asigurat finanțare în PNRR pentru Autostrada A7 Ploiești – Pașcani și pentru capetele montane ale Autostrăzii Moldovei, A8.

Lupt pentru A8 și A7 încă din primul mandat de parlamentar, fiind în permanentă legătură cu societatea civilă și cu instituțiile responsabile cu derularea investițiilor. În interiorul USR, am insistat asupra nevoii de a fi alocate cât mai multe resurse pentru construcția celor două autostrăzi.

Chiar dacă în alte state europene autostrăzile reprezintă doar proiecte de infrastructură, în România – și mai ales în regiunea Moldovei – ele sunt cu adevărat niște reforme.

Contractele pentru ultimele trei tronsoane din A7 în Moldova – circa 77km de la Bacău la Pașcani – au fost câștigate de constructorul român UMB și au fost semnate de CNAIR la mijlocul lunii februarie. Contractele au o valoare de 4,68 miliarde de lei și sunt finanțate prin PNRR, program realizat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene condus de ministrul USR Cristian Ghinea.

Cele trei tronsoane sunt:

  • A7 Bacău – Pașcani; Lotul 1 Săuceşti – Trifeşti – 30,3 km, 1,64 mld lei.
  • A7 Bacău – Pașcani; Lotul 2 Trifești – Gherăiești/Mircești – 18,99 km, 1,28 mld lei.
  • A7 Bacău – Pașcani; Lotul 3 Mircești – Pașcani – 28,09km, 1,76 mld lei.

O caracteristică aparte a acestui tronson de autostradă este că va găzdui, pe lotul 3, lângă Pașcani, un nod turbion, o premieră pentru România. Este vorba despre nodul rutier unde se vor intersecta autostrada A7 și Autostrada „Unirii” A8 (Iași – Târgu Mureș).

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.

Sursă info: hotnews.ro