Metoda contabilizării şi rezervării locurilor pentru dormit în trenurile CFR Călători.

15.06.2017

INTERPELARE

 

ADRESATĂ: DOMNULUI MINISTRU ALEXANDRU RĂZVAN CUC

                        MINISTERUL TRANSPORTURILOR

DE CĂTRE: DEPUTAT IULIAN BULAI

CIRCUMSCRIPȚIA ELECTORALĂ: 29, NEAMȚ

GRUP PARLAMENTAR: USR

ȘEDINȚA CAMEREI DEPUTAȚILOR DIN DATA DE: 12.06.2017

 

OBIECTUL INTERPELĂRII: Metoda contabilizării și rezervării locurilor pentru dormit în trenurile CFR Călători

 

 

STIMATE DOMNULE MINISTRU,

 

Fiecare călătorie cu trenurile CFR Călători îmi dă prilejul de a descoperi reale lacune administrative cu care clienții companiei de stat sunt nevoiți să se confrunte.

Am ajuns astăzi, 12 iunie, în București cu trenul IRN 1754 Suceava – București Nord, din Roman. La ora 21:44 m-am prezentat în Gara din Roman și mi s-a transmis că nu mai sunt locuri în vagonul de dormit, motiv pentru care mi-am achiziționat un bilet la clasa a II-a. În momentul sosirii trenului, în jurul orei 23:50, un alt călător, pe pereon, insista să meargă în vagonul de dormit, motiv pentru care m-am alăturat lui în dificila sarcină de a lua legătura cu domnul controlor responsabil de vagon.

La un moment dat, după lungi insistențe, controlorul a scos capul pe geam, i-am explicat situația și ne-a deschis ușa. Am găsit cel puțin patru locuri disponibile pentru dormit, din ce ni s-a permis să vedem și am efectuat modificările necesare la biletele deja achiziționate.

Din punctul meu de vedere, sunt unele lucruri care nu funcționează cum trebuie în raționamentul angajaților CFR Călători legat de acest subiect.

Astfel, înțeleg că dacă nu sunt achiziționate bilete pentru acel vagon dintr-o anumită stație cu o zi înainte, vagonul de dormit nu își deschide ușile în acea stație. Cu toate acestea, există posibilitatea achiziționării de bilete, în limita locurilor disponibile, direct din vagonul de dormit, dar accesul la angajatul responsabil se face foarte greu, ușile de acces fiind blocate. Inclusiv ușa de acces dintre vagonul de dormit și vagonul de la clasa a doua este închisă cu un lacăt. M-am văzut de multe ori pus în situația de a striga pe la uși, de a bate în geamuri sau de a fugi de la un vagon la altul cu speranța că nu va pleca trenul fără mine. Și în toate aceste condiții angajații CFR preferă să circule cu vagoanele goale doar pentru a nu fi deranjați.

Domnule ministru, având în vedere aceste informații, vă rog să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

  1. Care este procedura de rezervare și achiziționare de bilete pentru locurile de la cușetă și/sau din vagoanele de dormit în trenurile CFR Călători?
  2. Cum se realizează contabilizarea acestor locuri și cum se pot ocupa locurile rămase libere după depăsirea termenului limită până la care se pot face rezervările?
  3. Există o obligație a responsabilului de aceste vagoane de a deschide ușile doar în gările de unde există măcar o rezervare pentru un loc de dormit?
  4. Există o obligație a responsabilului de aceste vagoane de a fi atent în fiecare stație, în cazul în care mai sunt locuri disponibile, la călătorii care vor să achiziționeze un astfel de bilet?
  5. În cazul unui răspuns afirmativ la întrebarea precedentă, care sunt măsurile pe care CFR Călători le ia pentru ca acești angajați să fie responsabili și să nu își bată joc de clienții companiei?

Vă rog să îmi trimiteți un răspuns în scris pe adresa:

Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucureşti

În atenția domnului deputat Iulian Bulai; dar și pe adresa de e-mail iulian.bulai@cdep.ro.

 

12.06.2017                                                         Cu deosebită considerație,

IULIAN BULAI

DEPUTAT USR DE NEAMȚ

 

Răspunsul primit se poate consulta aici.